Generowanie Leadów

Skutecznie generujemy leady B2B i B2C

Co możemy dla Ciebie zrobić:
– przeprowadzić audyt prowadzonycy obecnie działań
– przeszkolić Twój zespół z technik generowania leadów
– stworzyć strategię działań dla kampanii lead generation
– zaprojektować i wdrożyć Landing Page do celów lead generation
– wdrożyć kampanię leadową
– monitorować i optymalizować kampanię
– generować leady na Facebooku, Instagramie
– generować leady na LinkedIn
– przeprowadzić audyt działań reklamowych konkurencji
– i wiele więcej!

Chcesz wiedzieć więcej o Generowaniu Leadów?
Napisz do nas poprzez formularz kontaktowy lub czytaj dalej!

Porozmawiajmy o współpracy

7 + 4 =

Generowanie Leadów w praktyce

Generowanie leadów polega na pozyskiwaniu danych kontaktowych od osób, które są potencjalnymi klientami. Może się to odbywać drogą analogową lub cyfrową, na przykład na stronach internetowych lub blogach.

Skutecznym generowaniem leadów jest prowadzenie fanpage i reklamy na Facebook jak również prowadzenie LinkedIn i reklamy na LinkedIn.

Oczywiście trzeba zawsze pamiętać o obowiązujących przepisach prawa i RODO – każdy klient musi być w pełni świadomy, w jaki sposób zostaną wykorzystane jego dane osobowe, a także jednoznacznie wyrazić na to zgodę.

czytaj więcej
Po zebraniu wstępnych informacji wszystkie leady podlegają klasyfikacji oraz kategoryzacji na różne typy, w zależności od potrzeb dla których je zebrano. Może się bowiem okazać, że w jednej firmie tworzy się kilka baz danych – np. dla klientów pozyskujących towary online, uczestników szkoleń i konferencji lub użytkowników zainteresowanych rozmaitymi dodatkowymi usługami. Warto zatem od razu uporządkować kontakty – usprawnia to pracę i pozwala skutecznie wykorzystywać dane.

Pozyskiwanie leadów stało się zdecydowanie prostsze dzięki stronom internetowym. Pojawiają się na nich landing page z jednoznacznym call to action – odwiedzający, zostawia swoje dane dla uzyskania konkretnych korzyści. Może to być zdobycie informacji na temat danego obiektu, zapisanie się do newslettera, otrzymanie e-booka lub darmowej konsultacji. Opcji jest naprawdę wiele i warto dostosować je do oczekiwań klientów danej branży oraz oferty Twojej firmy.

Generowanie leadów pozwala na zwiększenie bazy kontaktów oraz docieranie do coraz szerszego grona osób rzeczywiście zainteresowanych Twoją ofertą – w końcu samodzielnie wykonali pierwszy krok, żeby nawiązać z Tobą kontakt. Lead generation staje się zatem sposobem na zacieśnianie więzi z klientami, poprzez oferowanie im konkretnych benefitów, a także budowanie długofalowych relacji

Generowanie Leadów w Social Media

Jeśli dotąd uważałeś, że leady w Internecie możesz pozyskiwać wyłącznie za pośrednictwem firmowej strony internetowej, to byłeś w sporym błędzie. Idealną przestrzenią, żeby nawiązać kontakt z potencjalnymi klientami są bowiem social media – czyli… przestrzeń stworzona właśnie do budowania relacji.

Poznawanie nowych ludzi, budowanie zaufania oraz angażowanie ich w Twoje działania, np. zapraszanie na eventy, organizacja konkursów oraz tworzenie treści, którymi fani z chęcią podzielą się ze swoimi znajomymi, to skuteczna i naturalna metoda na generowanie leadów. Wśród obserwatorów fanpage’a lub Twoich znajomych mogą bowiem kryć się potencjalni klienci, o których jeszcze nie wiesz. Daj im się poznać i stwórz optymalne warunki do nawiązania z Tobą kontaktu.

generowanie leadow

Strategia w generowaniu leadów

Lead generation – strategia
Jeśli zależy Ci na regularnym generowaniu dużej ilości wartościowych leadów, musisz uzbroić się w cierpliwość oraz postawić na spójne i konsekwentne działania. Żeby ludzie chcieli z Tobą współpracować lub kupić Twój produkt, muszą uwierzyć, że to, co robisz jest naprawdę wartościowe oraz przydatne dla nich. Do tego potrzeba czasu oraz profesjonalnego podejścia, widocznego we wszystkich elementach contentu.
Niezmiernie istotna jest właściwie zaprojektowana strona, z czytelnym call to action, który przekona użytkowników, że kliknięcie w przycisk przyniesie im korzyści.
Szukając sposobu na generowanie leadów, należy postawić na działania kompleksowe – pamiętaj o wysokiej jakości sprzedażowych treściach, dobrej jakości zdjęciach, grafikach i materiałach video. Wszystko musi być dopracowane w najmniejszym szczególe – nie możesz pozwolić sobie na błędy lub nieścisłości. Pierwsze wrażenie jest przecież najważniejsze i nie da się go zrobić po raz drugi.

Generowanie Leadów przez Landing Page

Do zbierania leadów trzeba się też dobrze przygotować, budując precyzyjną strategię działania oraz dostosowując stronę firmową do potrzeb konkretnej kampanii reklamowej. Niestety sama strona główna raczej się nie sprawdza w generowaniu leadów. Zdecydowanie przydatniejszy bywa za to landing page.

Strona docelowa ma za zadanie pomóc realizować konkretny cel marketingowo-biznesowy. Staje się skutecznym narzędziem do poprawy konwersji oraz pozyskiwania większej ilości wartościowych leadów. Na landing page’u przekaz jest bowiem klarowny i prosty – nie ma tysięcy elementów oraz rozpraszających treści – zamiast nich jest krótkie call to action, prowadzące wprost do leada.

Warto pamiętać, że budowanie solidnej kampanii opiera się na tworzeniu przynajmniej kilku landing page’y, przeznaczonych do różnych celów. Pamiętaj, że należy cały czas kontrolować ich skuteczność oraz dostosowywać je do oczekiwań konsumentów. W optymalizacji działania tkwi bowiem klucz do finalnego sukcesu.

Generowanie Leadów przez LinkedIn

Social media odgrywają coraz większą rolę w rozwoju biznesu oraz pozyskiwaniu wartościowych leadów. Szczególnie ciekawym narzędziem w tym kontekście staje się LinkedIn, czyli największa na świecie platforma zrzeszająca przedsiębiorców i profesjonalistów z różnych dziedzin.

LinkedIn opiera się na budowaniu relacji, dlatego też w naturalny sposób pozwala na pozyskiwanie wartościowych leadów. Może się to odbywać dzięki inicjowaniu lub uczestniczeniu w dyskusjach, publikowaniu treści, nawiązywaniu kontaktów indywidualnych lub wykorzystywaniu płatnych kampanii reklamowych, które trafiają do odpowiednio dobranych odbiorców, zainteresowanych Twoją branżą i usługami.

W wartościowych relacjach tkwi bowiem siła nie tylko silnej marki osobistej, ale też znaczącego wzrostu sprzedaży.

Podsumowanie

Nie da się prowadzić biznesu bez klientów. Ich pozyskiwanie staje się zatem jednym z najważniejszych działań, które musi wykonywać każdy przedsiębiorca – na każdym etapie rozwoju firmy. Nie możesz o tym zapominać również i Ty, jeśli chcesz być konkurencyjny na rynku.

Generowanie leadów w przestrzeni wirtualnej przyjmuje rozmaite formy – można wykorzystać landing page na firmowej stronie internetowej lub aktywnie działać w social mediach.

Wszystko zależy od tego, gdzie są Twoi klienci. Jeśli chcesz wiedzieć, jak ich szukać , zgłoś się do nas, a pomożemy ich znaleźć w gąszczu Internetu.

Opieramy się na wiedzy i doświadczeniu, dzięki czemu wiemy, co zrobić, żeby Twoje call to action już nigdy nie zniknęło w nadmiarze nieczytelnych informacji. Jeśli chcesz osiągnąć cel i wygenerować leady, z których będziesz naprawdę dumny, zacznij działać już dziś.

Oceń
[Total: 1 Średnia: 5]