7 sposobów na zwiększenie sprzedaży

Zwiększanie sprzedaży wymaga planu i skrupulatności. To nie zabawa krótkoterminowa, a raczej długa i intensywna praca nad wszystkimi aspektami Twojego biznesu, wymagająca wiedzy i bycia na bieżąco z nowymi trendami oraz narzędziami.

Często okazuje się więc, że zatrudnienie specjalistów od marketingu jest rozwiązaniem prostszym, wygodniejszym i tańszym. Profesjonaliści mają wiedzę, doświadczenie oraz wszystkie potrzebne narzędzia, aby zwiększenie sprzedaży w Twojej firmie stało się faktem. Jeśli chcesz poznać więcej sposobów, które mamy na to, żeby Twój biznes zarabiał więcej, koniecznie napisz do nas już dziś.

ZWIĘKSZENIE SPRZEDAŻY

Zasada jest prosta: każda firma potrzebuje sprzedaży, bez względu na to, czy oferuje produkty, czy usługi. Bez klientów nie ma bowiem biznesu. Dlatego tak ważna jest nieustanna praca nad budowaniem bazy odbiorców, którzy z chęcią przyjdą do Twojego sklepu na zakupy lub wejdą na Twoją stronę i klikną przycisk: „kup teraz”.

Masz już swoje sprawdzone sposoby na zwiększenie sprzedaży? Jeśli jeszcze nie lub czujesz, że chciałbyś zyskać więcej, to koniecznie poznaj naszą Wielką Siódemkę, czyli skuteczny sposób na rozwój Twojej firmy oraz wymierne zwiększenie obrotów. Gotowy do działania?

#1 ZWIĘKSZENIE SPRZEDAŻY

Stwórz profile zakupowe – Zidentyfikuj kupującego… tylko jak go dobrze poznasz dowiesz się czego potrzebuje. 

#2 ZWIĘKSZENIE SPRZEDAŻY

Istnieje taka metoda, która zawsze się sprawdza. Wymaga jednak od przedsiębiorcy sporo cierpliwości oraz zaangażowania. Zasada PPZK, czyli Poznaj, Polub, Zaufaj i Kup to budowanie długofalowych relacji i sympatii odbiorców, którzy dopiero, gdy w pełni zaufają marce, staną się jej lojalnymi klientami.

Jakie są zalety takiego działania? Przede wszystkim tak pozyskani klienci są bardziej przekonani do produktów, gdyż wierzą w filozofię firmy, dzielą z nią wartości i poglądy na świat. Stają się naturalnymi ambasadorami marki, gdyż bez zewnętrznej zachęty opowiadają o Twojej firmie swoim znajomym, fanom lub obserwatorom w social mediach. Taka promocja jest naprawdę cenniejsza niż liczne płatne kampanie reklamowe.

PPZK to więcej klientów, lepszy wizerunek marki i rozpoznawalność. A tego przecież nie da się przecenić.

#3 ZWIĘKSZENIE SPRZEDAŻY

Firmy i osoby, które nie boją się telefonu i chcą aktywnie sprzedawać, a nie czekać, aż Klient wykona pierwszy ruch z pewnością docenią generowanie leadów na Facebooku. Generowanie leadów to specjalny typ kampanii reklamowej, w którym emitowana reklama ma jeden cel: pozyskać określone dane (np. imię, mail, telefon, etc.) od potencjalnego Klienta. Ten typ kampanii sprawdza się doskonale, jeśli sprzedajesz usługi lub produkty, które potrzebują kontaktu z Klientem lub doradztwa. Kampanie leadowe na Facebooku są też doskonałe do budowania bazy Klientów, poszerzenie newslettera czy budowania bazy SMS. Warto dodać, że kampanie leadowe mogą być prowadzone w postaci reklam lead Ads jak i kierować np. na Landing Page.

W tym przypadku nasz zespół monitoruje koszt kampanii i optymalizuje go pod kątem opłacalności i jakości. W tego typu kampanii pomóc może Ci nasza agencja social media.

Zamów bezpłatną wycenę:

9 + 3 =

#4 ZWIĘKSZENIE SPRZEDAŻY

Podobno, jak Cię widzą, tak Cię piszą, a pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz. W starych porzekadłach zawsze tkwi ziarno prawdy. Dla biznesu online takie pierwsze wrażenie buduje Twoja strona firmowa.

Zwiększenie sprzedaży w dużej mierze jest związane z optymalizacją i dopracowaniem strony. Należy zadbać o elementy wizualne, graficzne i video. Zamieszczone teksty powinny być nasycone odpowiednimi frazami kluczowymi, a całość ma się prezentować profesjonalnie, żeby klienci od chwili wejścia na stronę wiedzieli, że mają do czynienia z poważnym przedsiębiorstwem.

Oprócz ogólnego wyglądu witryny warto też zadbać o przygotowanie odpowiednich, dopasowanych do całości landing page’y oraz wszystkich podstron ofertowych. Nie może być na nich błędów, a wszystkie elementy powinny być rozłożone tak, żeby nie wprowadzać dezorientacji.

Dla współczesnych klientów bardziej niż pieniądze liczy się czas. Dlatego Twoja strona musi szybko się ładować, a wszystkie potrzebne informacje powinny być zawsze widoczne, żeby klient mógł dokonać zakupów niemal od razu.

Do poprawy struktury strony oraz odpowiedniego dopasowania jej do wymagań współczesnych klientów warto skorzystać z audytów przeprowadzanych przez specjalistów. Ty nie musisz znać się na wszystkim. Zajmij się rozwijaniem biznesu, a my zadbamy o to, żeby strona sprzedawała sprawnie, szybko i wygodnie.

#5 ZWIĘKSZENIE SPRZEDAŻY

Szczycisz się tym, że klienci w Twoim sklepie znajdą największy wybór produktów? A czy jesteś pewny, że to naprawdę działa na Twoją korzyść?

Zbyt wiele produktów wprowadza rozproszenie, a klienci, którzy nie mogą się zdecydować, czy wolą błękitne skarpetki, czy może bardziej te turkusowe często całkowicie rezygnują z zakupów, bo muszą się jeszcze zastanowić, a zanim podejmą decyzję – w ogóle zapominają, że chcieli coś kupić…

Warto zatem już na starcie dokładnie przemyśleć ofertę sklepową i… ograniczyć dostępne opcje. Niech klient po prostu kupi niebieskie skarpetki i nie zastanawia się nad tym zbyt długo.

#6 ZWIĘKSZENIE SPRZEDAŻY

Istnieją dwie skuteczne strategie, dzięki którym zmaksymalizujesz zyski z pojedynczej sprzedaży. Cross-selling pozwala na zaproponowanie klientowi dodatkowego produktu komplementarnego, który może mu się przydać jako uzupełnienie przedmiotu, który właśnie postanowił nabyć. Z kolei up-selling ma za zadanie pokazanie konsumentowi interesujący go produkt w wyższym standardzie i oczywiście z wyższą ceną. Może się bowiem okazać, że nawet nie wie, że przy niewielkiej dopłacie zyska znacznie więcej.

Czy takie techniki sprzedaży naprawdę działają? Zdecydowanie tak. Dzięki nim pomagasz podjąć decyzję zakupową, prezentując klientowi produkty przydatne i praktyczne. Skoro kupił u Ciebie parę zamszowych butów, szczotka i impregnat będą przecież wręcz niezbędne!

#7 ZWIĘKSZENIE SPRZEDAŻY

Na koniec warto jeszcze zwrócić uwagę na jeden aspekt, o którym wielu przedsiębiorców zapomina, a może on stanowić klucz do tego, żeby zwiększenie sprzedaży było naprawdę widoczne i długofalowe.

Sama sprzedaż to bowiem dopiero początek kontaktu z klientem, a wystawienie przez niego pozytywnej opinii potrafi stać się najskuteczniejszą formą marketingu, o której nawet nie śniłeś. Opinie można zbierać w Google, w social mediach lub prosić o nie bezpośrednio klientów. Kilka, szczerych i pozytywnych słów od zadowolonego konsumenta często przekonuje do Ciebie zdecydowanie mocniej niż niejedna rozbudowana kampania promocyjna.

Klient, który chętnie korzysta z Twoich produktów i uważa, że są one naprawdę wartościowe, chętnie opowiada o nich swoim znajomym – osobiście lub w social mediach. Zbudowanie sieci ambasadorów marki sprawia, że docierasz do nowych odbiorców, którzy od pierwszej chwili mają do Ciebie zaufanie – przyszli bowiem z dobrego polecenia.

cropped przedsiebiorcy bartek
certyfikaty

Bartosz Paczyński

  • Konsultant i Trener marketingu i sprzedaży.
  • Właściciel Agencji Social Media Content Hero i portalu Przedsiębiorcy
  • Wykładowca akademicki (Akademia Leona Koźmińskiego),
  • Certyfikowany Partner Google,
  • Posiadacz certyfikatu DIMAQ Professional,
  • Certyfikowany Trener DIMAQ z ramienia IAB Polska,
  • Od 2008 roku w branży marketingowej.
Oceń
[Total: 0 Średnia: 0]

Porozmawiajmy o współpracy

0 komentarzy

Wyślij komentarz